Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-29@08:14:32 GMT

انواع میزهای پینگ پنگ و کارکرد آن‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۲۸۹۳۸۹

انواع میزهای پینگ پنگ و کارکرد آن‌ها



پینگ پنگ یا تنیس روی میز اولین بار 150 سال پیش در انگلستان بازی شد. در آن دوره اعتقاد براین بود که پینگ پنگ شاخه‌ای از تنیس روی چمن است. اما به تدریج این بازی تغییر کرد و خود به یک رشته‌ی مستقل، متفاوت و حرفه‌ای روی میز پینگ پنگ تبدیل شد. چنانچه بسیاری از دانشمندان و محققان آن را به عنوان ورزشی برای تقویت ذهنی در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پینگ پنگ در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و سالانه بازیکنان زیادی در سطوح مختلف در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

یکی از جنبه‌های خوب پینگ پنگ این است که شما می‌توانید آن را در سطوح مختلف بازی کنید و از آن لذت ببرید. البته به شرط آنکه لوازم ورزشی پینگ پنگ را متناسب با سطح خود انتخاب کنید. لوازم پینگ پنگ از جمله میز پینگ پنگ از نظر سطح، ابعاد و کارکرد متنوع و تا حدودی متفاوت از هم هستند. انتخاب میز مناسب تاثیر زیادی بر بازی شما دارد. از این رو ما در این مطلب به انواع میزها و تفاوت آن‌ها از نظر ابعاد و کارکرد پرداخته‌ایم.

انواع میزهای پینگ پنگ و کارکرد آن‌ها

میزهای پینگ پنگ برحسب مکان، جنس، قابلیت تبدیل و سایر ویژگی‌ها انواع مختلفی دارند. با این حال برخی از میزهای رایج پینگ پنگ عبارت‌اند از:

میز پینگ پنگ سالنی

منظور از میزهای سالنی، میزهایی هستند که برای فضاهای داخل سالن طراحی شده‌اند. این میزها اغلب در خانه‌ها، مدارس و مکان‌های تفریحی کاربرد دارند. از آنجا که این نوع میز پینگ پنگ، مخصوص فضاهای داخلی است، مقاومت چندانی در برابر آب‌وهوای سخت ندارد.

میز تنیس روی میز فضای باز

برعکس میزهای فضای داخلی، میزهای مختص فضاهای باز، مقاومت بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف از جمله باران و نور خورشید دارند. این میزها، با مواد مقاوم ساخته می‌شوند تا بهترین عملکرد را در فضاهای باز داشته باشند.

میز پینگ پنگ چندمنظوره

برخی از میزهای پینگ پنگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چند منظوره باشند و می‌توان از آنها برای بازی‌های مشابه که نیازمند میز هستند استفاده کرد.

میز پینگ پنگ مینی یا کوچک

میزهای کوچک دو نوع هستند. میزهایی که کاملا مشابه میزهای استاندارد هستند؛ اما با ابعاد کوچک و میزهایی که تنها شامل سطح میز هستند. میز پینگ پنگ از نوع دوم می‌تواند بالای یک میز معمولی مانند میز ناهارخوری یا میز بیلیارد قرار بگیرد.

میزهای تاشو

این میزها برای فضاهای محدود مناسب هستند و با قابلیت نگهداری و حمل‌ونقل آسان طراحی شده‌اند. قابلیت تاشو باعث می‌شود تا میزها از طریق تاشدن، جمع‌وجور و فشرده شوند.

میز تنیس روی میز حرفه‌ای و استاندارد

این میزها نیز همانطور که از نام آنها مشخص است، میزهای مورد تایید فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز (ITTF) هستند. میزهای استاندارد در مسابقات رسمی استفاده می‌شوند.

ابعاد میز پینگ پنگ

میزهای پینگ پنگ از نظر ابعاد و اندازه یکسان نیستند. در واقع ابعاد میز پینگ پنگ بر حسب نوع آن متفاوت است. از این نظر می‌توان انواع مختلفی از میزها را با ابعاد متفاوت مشاهده کرد. با این حال برای آنکه با انواع این میزها آشنا شویم ابتدا باید بدانیم ابعاد میز پینگ پنگ استاندارد چقدر است؟

ابعاد میز پینگ پنگ استاندارد

ابعاد یک میز پینگ پنگ استاندارد به ترتیب زیر است:

طول: میز باید 9 فوت (2.74 متر) عرض: عرض میز 5 فوت (1.525 متر) ارتفاع: سطح میز باید 2.5 فوت (76 سانتی‌متر) بالاتر از زمین باشد ارتفاع توری: توری در وسط میز آویزان است و 6 اینچ (15.25 سانتی‌متر) ارتفاع دارد. سطح بازی میز پینگ پنگ باید یک خط سفید در امتداد هر لبه به عرض 3.4 اینچ (2 سانتی‌متر) داشته باشد. پایه‌ها باید 6 اینچ (15.25 سانتی‌متر) ارتفاع باشند و بالای تور در طول آن باید 6 اینچ (15.25 سانتی‌متر) بالاتر از سطح بازی باشد.

ابعاد میزهای متوسط

میزهای متوسط میزهای غیراستاندارد هستند که فقط برای اهداف تفریحی یا سرگرمی کاربرد دارند. ابعاد میز پینگ پنگ متوسط معمولا از نظر ارتفاع، عرض و طول عبارت است از:

ارتفاع 4 اینچ (10.16 سانتی‌متر) عرض 39.2 اینچ (99.56 سانتی‌متر) طول 39.3 اینچ (99.82 سانتی‌متر)

ابعاد میز پینگ پنگ کوچک

میزهای تاشو و میزهای کوچک معمولا در دسته میزهای جمع‌وجور قرار می‌گیرند و بنابراین می‌توان انتظار داشت که ابعاد آنها بسیار کوچک و جمع‌وجور باشد. ابعاد میز پینگ پنگ کوچک تقریباً به اندازه‌ی یک میز اداری کوچک (حدود 125-136 سانتی‌متر در 75 سانتی‌متر) است. این ابعاد به این معنی است که میزهای جمع‌وجور را تقریباً در هر مکانی به‌راحتی می‌توان جا داد یا جابه‌جا کرد.

میز پینگ پنگ سایز 3.4

یکی دیگر از میزهای جمع و جور عالی، میز با اندازه‌ی 3.4 است. همانطور که از نام این نوع میزها پیداست، اندازه‌ی آن در مقایسه با میزهای تنیس روی میز فول سایز 3.4 است. میز پینگ پنگ 3.4 برای تمرین نوجوانان ایدئال است. ابعاد این نوع میز پینگ پنگ معمولا به ترتیب زیر است:

ارتفاع 30 اینچ (76.2 سانتی‌متر) عرض 45 اینچ (114.3 سانتی‌متر) طول 81 اینچ (205.74 سانتی‌متر)

کدام میز پینگ پنگ را انتخاب کنیم؟

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم انتخاب میز مناسب و ابعاد آن کاملا به سطح بازی شما بستگی دارد. با این حال اگر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنید و یا می‌خواهید به سطح حرفه‌ای پیشرفت کنید، بهتر است سراغ میز پینگ پنگ استاندارد بروید. اگر هدف شما تفریحی و سرگرمی است، میزهای متوسط گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. برای فرزندان نوجوان خود نیز می‌توانید از میز 3.4 استفاده کنید. در نهایت اگر فضای خانه شما محدود است، بهترین گزینه میزهای کوچک هستند. اگر در میان میزهای کوچک، گزینه‌هایی با قابلیت تاشو شدن یا چندمنظوره نیز موجود بود، می‌توانید با این گزینه‌ها نیز انتخاب خود را محدودتر و بهتر کنید.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

به گزارش قدس خراسان، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت: که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالاً سرقت باطری توسط این نرم‌افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
سید مرتضی میرزایی افزود: ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با ردیابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت: ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم‌افزار متصل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین