Web Analytics Made Easy - Statcounter



سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دولت سیزدهم در زمینه ساخت مسکن گفت: ۶ ماه از سال گذشت و ما در حقیقت ۶ ماه عقب افتاده‌ایم و با این روندی که وزارت راه‌وشهرسازی پیش گرفته است دولت نمیتواند در ۶ ماه آینده و تا پایان سال، یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن در تاریخ ۱۷مرداد سال گذشته در مجلس تصویب و شورای نگهبان شهریور همان سال تصویب و تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت سیزدهم یکی از اصلی ترین شعارهای رییسی در دوران انتخابات بود.

رییسی هم در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم، با مکلف کردن وزیر راه و شهرسازی برای محقق شدن طرح جهش تولید ساخت مسکن، وعده داده بود که دولت سالانه یک میلیون مسکن خواهد ساخت. حال با گذشت حدود یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت سیزدهم، آیا ساخت سالانه یک میلیون مسکن شدنی است؟

کوتاهی رستم قاسمی در ساخت مسکن ملی مشهود است

سید البرز حسینی سخگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران با بیان اینکه آقای وزیر و مجموعه ایشان در این مورد به شدت کوتاهی کرده‌اند افزود: بحث مسکن ابرچالش کشور بوده که اصلی‌ترین موضوع دخیل در ساختار خانواده است به همین دلیل مقام معظم رهبری و علمای این حوزه تاکید داشتند که قوانین تدوین شده باید اجرایی شوند که لازمه آن نیز درست کار کردن ارکان سیستم است.

وی ادامه داد: آقای وزیر طی ۱۸ ماه، فقط سامانه را باز می‌کنند ثبت‌نام کرده و میبندند اسم این، کار انجام دادن نیست. دولت برای انجام این کار کم‌و کاستی ندارد و عدم پیگیری سیستم سبب شده تا نتوانند قانون ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی را عملیاتی کنند.

حسینی عنوان کرد: آقای رییس جمهور باید با تشکیل شورای مسکن و پای کار آوردن نظام پولی و بانکی کشور به صورت ماهانه، این موضوع را پیگیری کند و طبق ماده ۴ قانون جهش تولید و راهبری دولت، کار را به بخش خصوصی بسپاریم.

دولت عزم جدی برای ساخت ساخت مسکن ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به اینکه دولت عزم جدی برای ساخت ساخت مسکن ندارد افزود: دولت باید بانک‌ها را برای تامین منابع مالی مکلف کند، ما دانش فنی، زمین، نیروی کار داریم پس نباید در تولید مسکن با مشکل مواجه شویم. این حوزه به طور مستقیم و غیرمستقیم ۸۰۰ شغل را در برمیگیرد که سبب پیشرفت صنعت نیز میشود.

وی بیان کرد: رییس جمهور باید با همسو کردن وزارتخانه‌ها، هرچه سریع‌تر به این حوزه ورود کند و استانداران و مدیران کل راه‌وشهرسازی در استانها باید بسیج شوند تا بتوان مشکل مسکن را در کشور حل کنیم.

دولت قرار نیست خانه بسازد

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت قرار نیست خانه بسازد بلکه باید تسهیل‌گری کند از طرفی باید تاکید کنم که مجلس نیز در این حوزه کوتاهی کرده است زیرا می‌توانست با وظیفه نظارتی که دارد موضوع را پیگیری کرده و حتی از وزیر راه و شهرسازی دعوت کند تا برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس بیاید.

از یک طرف تشویق به ازدواج می‌کنیم از طرفی مشکل مسکن را حل نمیکنیم

حسینی گفت: کارگزاران این حوزه باید از بُعد اجتماعی نیز به موضوع مسکن نگاه کنند زیرا از یک طرف تشویق به ازدواج و فرزندآوری میکنیم پس باید اصلی‌ترین موضوع در تشکیل یک زندگی که تهیه مسکن است را نیز حل کنیم. جای سوال اینجاست که این همه تعلل برای چیست؟ چرا اراده‌ای برای تکمیل قانون ساخت مسکن وجود ندارد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ ماه از سال گذشت و ما در حقیقت ۶ ماه عقب افتاده‌ایم و با این روندی که وزارت راه‌وشهرسازی پیش گرفته است دولت نمیتواند در ۶ ماه آینده و تا پایان سال، یک میلیون واحد مسکونی بسازد و بخش خصوصی باید وارد عمل شده و دولت با تسهیل‌گری کار را انجام دهند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان در حاشیه سفر هیأت دولت سیزدهم به این استان ضمن اشاره به خدمات دولت و اقدامات مهم صورت گرفته، تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌های موفقی بوده که در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن می کوشد تا فاصله مردم با خانه دار شدن را کاهش دهد، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون فرآیند ساخت دو و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور اجرایی شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این طرح امید افزایی را نیز در جامعه بالا برده است، گفت: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های موفق، مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

منصوری با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از صنایع و تولیدگران، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم بود که توانست امید را در جامعه افزایش داده و اشتغال فراوانی را نیز تثبیت کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید توسط دولت در سال جاری هم ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم توانسته هشت هزار واحد راکد را به تولید برگرداند.

کد خبر 6082023

دیگر خبرها

  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!