Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-18@21:24:00 GMT

عکس | شگفت انگیزترین ماشین بی‌ام‌و !

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۰۹۹۵۵۰

عکس | شگفت انگیزترین ماشین بی‌ام‌و !



مدت‌هاست که طرفداران ب ام و، منتظر یک ابر خودرو با لوگوی این برند هستند. اگر چه این شرکت با رونمایی از چند کانسپت در ادوار مختلف تمایل خود را برای تولید چنین مدلی نشان داده، اما بنا به دلایلی تاکنون شاهد حضور یک ابرخودرو باواریایی در خیابان‌ها نبوده‌ایم.

به گزارش دیجیاتو ؛ در مصاحبه‌ای که مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و یعنی فرانک وبر با BMWBlog داشته، وی جزئیاتی را از پلتفرم پر سر و صدای کلاس جدید (Neue Klasse) برملا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای وبر می‌گوید این پلتفرم با خودروهای اسپرت و قدرتمند کاملا سازگاری دارد. طوری که می‌توان یک خودروی اسپرت چهار موتوره با مجموع خروجی یک مگاوات را بر مبنای آن تولید کرد. این رقم معادل ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت می‌شود.

چنانچه پیگیر خبرهای خودرویی هستید، احتمالا می‌دانید خودروساز آلمانی ماه قبل نسخه‌ای ویژه از i۴ کوپه را به نمایش گذاشت. این نسخه به پیشرانه چهار موتوره مجهز است و هر کدام از چرخ‌ها به موتوری مستقل متصل هستند. این نسخه خاص توانایی دور زدن درجا مثل تانک را دارد. باواریایی‌ها آن را به عنوان سرآغازی بر شروع روند توسعه یک خودروی الکتریکی مزین به نشان M توسعه داده‌اند.

آقای وبر در این رابطه به BMWBlog می‌گوید: «پرتقاضاترین خودرو از ما یک محصول قدرتمند از بخش M است، یک محصول M واقعا پرقدرت. آنچه که شما می‌توانید از پلتفرم کلاس جدید انتظار داشته باشید، تنها انعطاف‌پذیری با پشتیبانی از باتری ولتاژ بالا نیست. بلکه شما می‌توانید یک پیشرانه فوق‌العاده بهینه با آرایش تک یا دو موتوره و یا یک پیشرانه چهار موتوره با خروجی یک مگاوات داشته باشید.»

مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و اعتقاد دارد از نظر فنی تولید یک ابرخودروی برقی بر مبنای پلتفرم کلاس جدید، کاملا ممکن است. ولی با وجود این، هنوز مدیران کمپانی تصمیمی درباره آن نگرفته‌اند.

چند وقتی است شایعاتی در رابطه با همکاری ب ام و و مکلارن در راستای تولید پروژه‌ای مشابه با F۱ به گوش می‌رسد. ولی آقای وبر درباره این شایعات واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است.

ب ام و سری ۳ برقی، اولین مدل با پلتفرم جدید

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم کلاس جدید ب ام و حوالی سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. این خودرو به احتمال زیاد نسل بعدی سری ۳ با پیشرانه تمام الکتریکی خواهد بود. دومین مدل هم احتمالا iX۳ یا همان X۳ برقی است که بر اساس این پلتفرم تولید می‌شود.

پلتفرم کلاس جدید ب ام و به مرور فراگیر خواهد شد. دو مدل پایین‌رده i۱ و i۲ در سال ۲۰۲۸ بر اساس این پلتفرم وارد بازار می‌شوند. ب ام و پیش‌بینی می‌کند تا پایان این دهه نیمی از محصولات آن با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رسید.

حتما می‌دانید که رولزرویس و مینی جزو گروه ب ام و هستند. از بین این دو برند انگلیسی، رولزرویس از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و محصولات خود را فقط با پیشرانه برقی وارد بازار خواهد کرد. اما مینی کمی با تاخیر و از اوایل دهه آینده به رولزرویس خواهد پیوست.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها

دبیرکل خانه تعاونگران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از ظرفیت ها و توانمندی های توسعه درون زا، در بخش تعاونی و خصوصی نهفته است گفت: کشورهایی مانند هند برنامه ها و ابتکارات متعددی برای توسعه تعاونی ها در دست اجرا دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، تعاون هسته مولد در اقتصاد مقاومتی و کانون درآمدزا و اشتغال آفرین برای کشور است که باید از ظرفیت آن به‌درستی استفاده شود، اما باوجود تاکید بر سهم 25درصدی در اسناد بالادستی برای بخش تعاون، سهم این حوزه در اقتصاد کشور زیر 10درصد است.

بخش تعاون به‌عنوان یکی از ارکان سه‌گانه اقتصاد ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است. در اسناد بالادستی نظیر ابلاغیه اصل 44بر سهم 25درصدی تعاون در اقتصاد تأکید شده که برآوردها در این زمینه زیر 10درصد است.

باتوجه به اینکه امسال از سوی رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است,نقش تعاون می تواند بسیار راهگشا باشد. به جهت تحقق شعار سال و جهش در تولید با مشارکت مردم، اقتصاد خصوصی و در راس آن اقتصاد تعاونی مهمترین و اصلی ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید است که اقتصاد تعاون از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره جایگاه مردمی خود را به اثبات رسانده و اهمیت آن در سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی نیز به درستی اشاره و تاکید شده است و با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توان مشارکت مردمی را به حداکثر رساند.

تجربه موفق کشورهای دیگر بیانگر این است که تعاون می توان عاملی برای رشد اقتصاد باشد. به طور مثال هند دارای بزرگترین بخش تعاونی جهان است. وظیفه بخش تعاونی در هند، حذف واسطه ها و اتخاذ ترتیباتی است که هر تولید کننده حق خود را در کسب قیمت عادلانه دریافت کند. بخش تعاونی 100درصد روستاهای هند را تحت پوشش داشته و 67درصد خانوارهای هندی تحت سیستم تعاونی فعالیت می کند.

تعاون ازجمله بخش هایی است که درهند بخوبی جاافتاده وشرکت های تعاونی به شکل گسترده ای درسراسر این کشورتشکیل شده اند بر طبق آمار های موجود حداقل یک چهارم این تعاونی ها ازنوع تعاونی های کشاورزی روستایی هستند، یعنی تقریباً در هرروستا یک شرکت تعاونی وجود دارد.تعاون وشرکتهای تعاونی در این کشور به شکل های مختلف ودردوره های مختلف از گذشته های دور وجود داشته اند

علی حسین شهریور ، دبیرکل خانه تعاونگران با اشاره به موفقیت کشور هند در توسعه تعاونی ها طی یادداشتی نوشت:

کشور هند برنامه ها و ابتکارات متعددی برای توسعه تعاونی ها در دست اجرا دارد.
برخی از ابتکارات کلیدی عبارتند از:
1. شرکت ملی توسعه تعاون (NCDC):در NCDC به تعاونی ها در بخش های مختلف مانند کشاورزی، توسعه روستایی و بخش های غیر کشاورزی کمک مالی می کند.
2. سیاست تعاونی ملی: دولت هند یک سیاست تعاونی ملی را برای ارتقاء رشد و توسعه تعاونی ها در کشور تدوین کرده است.
3. آموزش تعاونی: دولت همچنین بر ارائه آموزش و مهارت آموزی به اعضای تعاونی ها برای ارتقای مهارت ها و دانش آنها تمرکز کرده است.
4. طرح استارتاپ هند: هدف طرح استارتاپ هند ترویج کارآفرینی و نوآوری در بخش های مختلف از جمله تعاونی ها است.
5. شرکت ملی توسعه تعاون (NCDC): NCDC به تعاونی ها در بخش های مختلف مانند کشاورزی، توسعه روستایی و بخش های غیرکشاورزی کمک مالی می کند.
به طور کلی، دولت هند متعهد به ترویج رشد تعاونی‌ها به عنوان ابزاری برای توانمندسازی تولیدکنندگان کوچک، کشاورزان و سایر جوامع حاشیه‌نشین است.
در کشور هند بیش از 794 هزار تعاونی با عضویت 290میلیون نفر فعالیت دارند و حداقل تعداد عضو برای تشکیل یک تعاونی، 10نفر است.

بخش عمده ای از ظرفیت ها و توانمندی های توسعه درون زا، در بخش تعاونی و خصوصی نهفته است که متأسفانه، رویکردهای دولت محور و اقتصاد تک قطبی، مانع از ظهور و شکوفایی این استعدادهای بالقوه می شود.دولتی شدن اقتصاد نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه،  به ایجاد نابرابری در رقابت بین بخش های تعاونی و خصوصی منجر خواهد‌‌‌ شد و بر محرومیت مردم در ایفای نقش در رشد و توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی خواهد‌‌‌ افزود‌‌‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • بروات تولید کننده برتر لوزارم خانگی
  • نسخه جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس