Web Analytics Made Easy - Statcounter



عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با تاکید بر اینکه درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلاً تصمیم‌گیری نشده است، گفت: از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «اعمال محدودیت در دسترسی به اینترنت و همچنین برخی پیام‌رسان‌ها و نرم افزارها با تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای نبوده است» اظهار کرد: به لحاظ قانونی هر نهاد و کمیته‌ای مسئولیت خاص خودش را دارد؛ کارکرد کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای ناظر به مسائل دائمی و در راستای سلسله روندها و روال‌های مربوط به قانون گذاری در تشخیص و تعیین مصادیق است.

وی افزود: شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور نسبت به مسائل جاری و اجرایی تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیمات آنها از جنس قانون‌گذاری‌های دائمی و تعیین مصداق نیست؛ این شوراها در مواردی نظیر آنچه این روزها اتفاق افتاده، تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیمات آنها نیز فوق تصمیمات مجلس است.

درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلاً تصمیم‌گیری نشده است

این عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است محدوتیت‌های اعمالی در دسترسی به نرم‌افزارهای اینستاگرام و واتس‌اپ همچنان ادامه داشته باشد؟ تاکید کرد: من از اینکه کسی گفته باشد که بعد از بازگشتن به شرایط عادی قصدی برای جلوگیری از فعالیت این نرم افزارها وجود دارد یا اینکه کسی ادعا کرده باشد که همچنان اجازه فعالیت به این نرم افزارها داده خواهد شد، بی اطلاع هستم؛ در این مورد فعلاً تصمیم‌گیری نشده است و از هیچ نهاد، کمیسیون، کمیته و فردی نشسنیده‌ام که در این زمینه تصمیمی گرفته باشند.

باقری در ادامه با تاکید بر اینکه در تصمیمات ملی تمام جوانب باید لحاظ شود، گفت: نه از طرفی راضی هستیم که به کسب و کار کسی لطمه‌ای وارد شود و نه از طرفی راضی هستیم که به بهانه کسب و کار، اغتشاش‌گران از فرصت اینترنت استفاده کنند و به جان و مال مردم و بیت‌المال لطمه بزنند؛ قطعاً کسی حتی کسب و کارش درگیر فضا مجازی است نیز راضی نیست که بدون هیچ جرمی و بخاطر تحریک اوباش، عزیران و اعضای خانواده‌اش کشته شود.

بازگشت شرایط به حالت عادی و استفاده مردم از تمامی ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی موضع همه مسئولان است

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: بازگشت شرایط به حالت عادی و استفاده مردم از تمامی ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی به ویژه برای کسب و کارها موضع همه ماست اما از زمانی که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که امنیت جان و مال مردم تامین شود. همه مسئولانی که در کشور پیگیر این داستان هستند خیلی علاقه مندند که سریعاً شرایط به حالت عادی بازگردد، منتها همانطورکه آقای وزیر کشور اظهار نظری داشتند، بازگشت شرایط به حالت عادی منوط به این است که دستگاه‌های امنیتی کشور گزارشی بدهند که به صورت کامل اغتشاش‌گران یا بازداشت شدند یا اینکه از کشور متواری شده‌اند.

باقری تاکید کرد: به عنوان یک نماینده مجلس و با رویکرد حقوق می‌گویم که تلگرام، اینستاگرام و واتس‌اپ هیچکدام موضوعیت ندارند بلکه آنچه که موضوعیت دارد قانون‌مداری و تامین منافع مردم است. با فعالیت تلگرام به شرط پذیرش قوانین جمهوری اسلامی مشکلی نداشتیم؛ چه بسا اینکه در شروع فعالیت این پیام‌رسان در ایران نیز همین گونه بود و تلگرام در ابتدای فعالیت خود در کشور با این رویکرد که قوانین را رعایت می‌کند شروع به کار کرد اما در ادامه با رعایت نکردن قوانین جلوی کارش گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: نه فقط پیام‌رسان‌ها یا نرم افزارهای خارجی مانند اینستاگرام بلکه حتی پیام‌رسان‌های داخلی نیز هر زمان که بخواهند کمکی به اغتشاش‌گران کنند و با آنها همراهی داشته باشند، قطعاً با واکنش‌هایی مواجه خواهند شد.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: در خصوص اینستاگرام و واتس‌اپ تمامی مسائل وابسته به این است که آیا با ایران همکاری می‌کنند یا نه؛ نمی‌شود که به پیام‌رسانی مثل واتس‌اپ اجازه فعالیت داده شود اما قصد این پیام‌رسان ابزارسازی و بسترسازی برای آشوب‌ها باشد؛ ما خدمت به مردم را یک طرف مساله می‌دانیم و از طرف دیگر نمی‌خواهیم که ابزار دست دشمن را با دست خودمان فراهم کنیم. آنچه که مهم است این است که چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ یا هر نرم افزار دیگری به قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشند، قطعاً هیچ مشکلی برای فعالیت در ایران نخواهد بود.

بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواسته شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند

وی با بیان اینکه «بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواستنه شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند»، اظهار کرد: اگر همکاری می‌کردند قطعاً این فرصت اغتشاشات مهیا نمی‌شد. همانطور که چنانچه امروز اینستاگرام بخواهد در کشورهای اروپایی فعالیت کند و به اغتشاشگران و آشوبگران آموزش بدهد نقض قانون است در ایران نیز واتس‌اپ و اینستاگرام می‌توانستند در تامین امنیت ایران کمک کنند اما به هیچ عنوان همکاری نکردند و کاملا فضا را برای آموزش آدم کشی و درست کردن مواد منفجره و هر آنچه که می‌توانست موجب اغتشاشات شود، باز گذاشتند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جان و مال مردم اولین موضوعی است که ما نمایندگان مجلس پیگیر آن هستیم و برای ما نیز مهم نیست که بستر فراهم شده برای سلب امنیت مردم از طریق نرم‌افزار و پیام‌رسان خارجی فراهم شده باشد یا داخلی؛ در شرایط عادی ما دنبال هر نرم افزار و مجموعه‌ای که به مردم خدمات بهتری ارائه دهد، خواهیم بود؛ اینستاگرام و واتس‌اپ قبلاً در شرایط پیش از آشوب‌ها شرایط کسب و کار را فراهم کرده بودند به همین دلیل نیز برای‌شان فضا فراهم شده بود و داشتند فعالیت می‌کردند منتها وقتی فضایی علیه جان و مال مردم فراهم کردند، با محدودیت‌هایی در دسترسی مواجه شدند؛ با این وجود به یاد ندارم که تا به حال هیچ کدام از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و شورای امنیت ملی برای جلوگیری از فعالیت این نرم افزارها تصمیمی گرفته باشند.

منعی برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مشروط وجود ندارد

باقری در پایان با بیان اینکه «بعد از بازگشت شرایط به حالت عادی گذشته به صورت مشروط، برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ منعی وجود ندارد»، گفت: از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۹۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد

رضامراد صحرایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت، مدیران کل و روسای استانی آموزش‌وپرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده، گفت: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کارکنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، گفت: اگر امکانات و توانمندی‌های‌مان را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

در ادامه وی تحول را محور همه اقدامات دانست و تصریح کرد که  مرحله اول این تحول، ‌شناختی است.

صحرایی با بیان اینکه گفتمان اول آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمامی مسئولان و مدیران ارشد باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه، خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که میتوانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آنهاست.

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احیای باشگاه دانش پژوهان و... از تحولات آموزش و پرورش در سال گذشته  بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان‌ است و تمامی ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

وی افزود: آیین نامه مسیر رشد معلمی در دستورکار شورای عالی است و مسیر رشد در سه ساحت صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به طور روشن مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آیین نامه مسیر رشد معلمی به نتیجه عملکرد معلم در آموزش توجه خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه، اقدام بعدی برنامه ملی مهارت آموزی دانش آموزان است، گفت: در این برنامه برای هر دانش آموز ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت در نظر گرفته شده وتقویت هنرستان‌ها و ساخت هنرستان‌ها در کنار کارخانجات در دستور کار  قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ ملی دیگر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است که ماده واحده کاهش تنوع مدارس در دستور کار است و همه ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی بسیج خواهد شد.

وی اذعان کرد: برنامه ملی‌ بعدی‌؛ انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد عمومی است چراکه باید برنامه ویژه‌ای برای ریشه کنی بی‌سوادی در تمام مناطق کشور داشته باشیم و ارتقای سواد عمومی و خواندن در این برنامه مورد تاکید است.

صحرایی با اشاره به ارتقای بهره وری و بهبود آموزش و پرورش، گفت: باید هر آنچه بهره‌وری سازمانی را کاهش می‌دهد، شناسایی و برطرف شود.

هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای بهره‌وری اردوگاه‌ها، تاکید کرد و گفت: هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود و باید ظرفیت اردوگاه‌ها فعال شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: اساس‌نامه سازمان دانش آموزی تغییر و به سازمان دانش آموزی - اردویی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست دیگر ما تداوم نهضت مدرسه سازی است، تصریح کرد: دولت سیزدهم در مدرسه سازی درخشان عمل کرده است و به لطف خدا ۷ هزار مدرسه افتتاح شده است.

صحرایی ادامه داد: ساخت هنرستان‌ها و تجهیز آن‌ها، تجهیز و تقویت اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان از امور اصلی ما در سال جاری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی معلمان، گفت‌: حدود ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی جدید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری دانشگاه فرهنگیان کار بزرگ آزمون اختصاصی تعلیم و تربیت را خواهد داشت و فرصت کافی برای ارزیابی دارد.

صحرایی با اشاره به محتوای کتاب‌های درسی و نظام پایه شایستگی‌ها دانش آموزان، اظهارکرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کار دو ساله‌ای انجام داده که هر دانش آموزی در پایان پایه تحصیلی چه شایستگی عمومی باید داشته باشد تا کتاب‌های درسی بر مبنای احراز آن شایستگی‌ها تألیف‌ شود.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است، گفت: پیش از این زیر نظام‌های َسند نگاشته شده بود اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد. امروز آئین نامه مدرسه تراز سند تحول، نهایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان، گفت: یک مصوبه ۱۱ ماده‌ای گرفته شده است که خیلی از مسایل دانشگاه را حل کرده است؛ از جمله کنکور اختصاصی تربیت معلم است که  قانون پیدا کرد و آیین نامه آن نگاشته و امسال هم اجرا شد.

 وی افزود: هیئت جذب مرکزی در دانشگاه فرهنگیان، آیین نامه ویژه جذب استعدادهای برتر بدون کنکور به معلمی، آیین نامه ارتقا اساتید، مدارس وابسته، نظام صلاحیت حرفه‌ای معلمان و دانشجو معلمان از دیگر مسایلی است که در دانشگاه پیگیری شده است.

صحرایی اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم  کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وی تصریح کرد: پروژه تامین مسکن فرهنگیان برنامه ملی بعدی است که مرحله اول این پروژه در ۱۸استان آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از افتخارات دولت سیزدهم است، گفت: تامین محتوا برای کودکستان‌ها و برگزاری رویدادهای مهم مثل یارستان کودکستان و هوای مادرانه از اقدامات ارزشمند این سازمان در سال ۱۴۰۲ بود.

صحرایی با اشاره به فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی در سال گذشته، اظهار کرد: بیش از دو هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طرح شهید به بهره برداری رسیده است و در سال جاری طرح هر دانش آموزان ابتدایی یک مهارت ورزشی را بطور جدی پیگیری می‌کنیم و در این حوزه طرح ملی غربالگری دانش آموزان را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی تاکید کرد: اولویت وزارت آموزش و پرورش سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان است و طرح نماد در دستور کار وزارت است و گزارش نماد حکایت از آن دارد که می‌توان بسیاری از چالش‌های آینده کشور را در مدارس برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • اولین واکنش یحیی گل‌محمدی به پیشنهاد تراکتور؛ هیچ منعی ندارم ولی...
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • توافق مشروط یک میلیون دلاری تراکتور با گل‌محمدی
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا